inspiracje » pomysły i porady

Ślub sponsorowany czyli „TAK” z logo w tle

Poniżej prezentujemy wywiad z konsultantką Anną Kempą, założycielką firmy A nuż nie róż, na temat ślubów sponsorowanych, który ukazał się w czasopiśmie Młoda Para 3/2015. Wywiad został przeprowadzony przez Panią Annę Pawliczko.

Na czym polega wesele sponsorowane?

Najprościej mówiąc wesele sponsorowane to takie, w którym firmy częściowo lub w całości pokrywają koszty swoich usług w zamian za reklamę. Logo sponsorów może pojawić się np. na zaproszeniach, winietkach, menu weselnym czy też w postaci banera reklamowego umieszczonego na sali weselnej. O sponsorach może wspomnieć także wodzirej podczas przerwy na gorący posiłek. Przy organizacji tego rodzaju ślubów bardzo ważną rolę odgrywają także media lokalne i społecznościowe, dlatego ważne jest aby para młoda zadbała o odpowiednią reklamę sponsorów również w trakcie przygotowań np. poprzez założenie własnego bloga czy udzielanie wywiadów.

Skąd wzięła się idea wesela sponsorowanego?

W dzisiejszych czasach ze sponsoringiem spotykamy się praktycznie na każdym kroku. Nic więc dziwnego, że fenomen ten przyjął się także w branży ślubnej. Moda na wesela sponsorowane, jak większość trendów, przyszła do nas zachodu. Śluby sponsorowane, już od pewnego czasu, cieszą się szczególną popularnością w Stanach Zjednoczonych czy też Francji. W Polsce modę ślubów sponsorowanych jako pierwsi zapoczątkowali Małgorzata Kożuchowska i Bartłomiej Wróblewski, którzy pobrali się w 2008 roku.

Kto decyduje się na takie przedsięwzięcie i jakie towarzyszą temu przesłanki?

O wyborze wesela sponsorowanego decydują przede wszystkim względy finansowe. Jest to dobry wybór dla par odważnych, nie bojących się krytyki i opinii innych osób. Wbrew temu co wydaje się oczywiste, na takie wesela rzadko decydują się pary z niskim budżetem. Osoby te krępuje zwracanie się do firm, ponieważ takie rozwiązanie traktują jako pomoc, a nie układ biznesowy. Dodatkowo obawiają się oni negatywnej oceny społeczeństwa. Wiele osób wychodzi bowiem z założenia, że pary, które zdecydowały się na sponsorów poszły na łatwiznę. Jest to bardzo mylne założenie, gdyż organizacja wesela sponsorowanego nie jest prosta i wymaga naprawdę wiele zaangażowania, przedsiębiorczości a także cierpliwości. Na zachodzie działają nawet konsultantki ślubne, specjalizujące się w weselach sponsorowanych.

Jak ma się wesele sponsorowane do polskiej tradycji „Zastaw się a postaw się”? Czy nie jest to tzw. obciach?

Można powiedzieć, że wesele sponsorowane jest nowoczesnym podejściem do takiej postawy. W dzisiejszych czasach, często jest to jedyna szansa na organizację tego wyjątkowego dnia w sposób wymarzony przez państwa młodych. Dzięki sponsorom para może poczuć się wyjątkowo – jak w bajce. Jednak ten malowniczy obraz zakłóca ogromna fala krytyki – skoro nas nie stać to po co mamy organizować wystawne przyjęcie? Przeciwnicy podkreślają, że najważniejszy jest sakrament małżeństwa, któremu nie musi towarzyszyć cała kosztowna oprawa. Wszechobecna reklama również nie jest pozytywnie odbierana na rodzinnych uroczystościach. Z drugiej jednak strony reklama może być subtelna i nie musi kojarzyć się z obciachem.

Z jakimi konsekwencjami może wiązać się wesele sponsorowane, zwłaszcza dla branży ślubnej?

Wesele sponsorowane to przede wszystkim szansa na zaistnienie mniejszych usługodawców w świadomości gości i osób zainteresowanych tematyką ślubną. Najwięcej korzyści z takiej reklamy mają firmy lokalne np. cukiernie, kwiaciarnie, firmy zajmujące się dekoracjami. Sponsoring dużo mniej opłaca się lokalom czy np. orkiestrze, gdyż goście sami mogą zobaczyć i ocenić ich usługę. Małe firmy są skłonne do takiej współpracy gdyż zależy im na reklamie. Trochę inna sytuacja jest z firmami o ugruntowanej pozycji w branży ślubnej. One już nie są tak chętne do pracy za darmo, a sponsoring bardzo często odbierają jako psucie rynku. Z drugiej strony, póki śluby i wesela sponsorowane są nadal nowością w naszym kraju, znanym firmom wciąż opłaca się brać w nich udział, gdyż o takich wydarzeniach naprawdę dużo się mówi. Z czasem, kiedy takie uroczystości staną się bardziej powszechne, prawdopodobnie coraz trudniej będzie znaleźć znanego sponsora. Wyjątek będą stanowiły wesela gwiazd. Takim zagranicznym potwierdzeniem może być ślub Kim Kardashian z Krisem Humphriesem, którzy nie dość, że mieli ślub sponsorowany to jeszcze zarobili na nim ogromną sumę pieniędzy.

Kontakt

email: kontakt@anuznieroz.pl
telefon: 512 20 30 45

Działamy na terenie województwa
mazowieckiego i łódzkiego.

Formularz kontaktowy wypełnij
ankietę
×

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu usprawnienia jej działania. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij na „×” w prawym górnym rogu tej informacji. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. Szczegóy wykorzystywania plików cookies oraz zasady przetwarzania danych osobowych znajdziesz w naszej polityce prywatności